Bryggarsalen får nya ägare och tar över kontraktet på hela Brygghuset om 2500 m2 med centralt läge vid Odenplan. Koncepten möten, event och konsert utökas med nya nöjeskoncept och cowork för att skapa fler möten mellan människor i ett levande historiskt hus.
-Att få möjlighet att skapa ett modernt helhetskoncept i Brygghuset och samtidigt förvalta dess historia har varit min vision sedan jag klev in i huset för drygt 10 år sedan, säger Cecilia Lind, VD. Innan pandemin hade vi växt ur våra lokaler och därför känns det extra spännande att nu få chansen att expandera tillsammans med nya ägare som har samma vision och kommer in med nya idéer som verkligen kan sätta hela Brygghuset på kartan, avslutar Cecilia Lind.
Konceptutvecklingen av det nya Brygghuset har påbörjats och kommer att förstärka den redan nu fullt pågående verksamheten av möten, event och konserter. Den 1 september öppnas dörrarna till två helt nyrenoverade våningsplan för co-work och möten tillsammans med en helt ny välkomnade entré.
-Vi vill vidareutveckla och förstärka bolagets befintliga affärsverksamhet genom att lyfta fram de klassiska inslagen i fastigheten och anspela på byggnadens ursprungliga syfte, säger Lars Blomberg, delägare och styrelseordförande. Målet är att fortsätta utveckla huset till en levande plats för möten, kreativitet, nöje och skapande, menar Lars Blomberg.
Parallellt med ombyggnationen pågår även en varumärkesresa där Bryggarsalen ska bli Brygghuset. Följ Brygghusets resa i sociala medier
Bryggarsalen ägs av BBE Business Development AB, DDA Invest AB, DAPLandmark AB och Verator AB.